مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مرداد 1401 ساعت 21:572022-07-28اقتصادي

مجلس مصوبه توسعه پایدار غرب و شرق را احیا کند


مصوبه توسعه پایدار شرق و غرب که 13 سال پیش توسط دولت، در راستای حمایت از 9 استان محروم از جمله کرمانشاه، مصوب شده هنوز اجرایی نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در نشست فعالان اقتصادی استان با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس که با حضور نمایندگان استان در مجلس برگزار شد؛ عنوان کرد: به استناد مرکز آمار، بیشترین میزان اشتغال غیررسمی و بیشترین میزان نرخ بیکاری عمدتا در مناطق محروم و مرزی است و بیشترین آمار اشتغال غیر رسمی و بیکاری نیز مربوط به استان هایی است که صنعت در آن ها جایگاه ضعیفی دارد و استان های صنعتی تر، وضعیت بسیار بهتری دارند.

وی تاکید کرد: این آمارها نشان دهنده اهمیت جایگاه صنعت در آمار اشتغال رسمی و پایدار است.

امیری مقدم خطاب به اعضای کمیسیون صنایع مجلس گفت: شما نمایندگان ملت هستید و رویکرد شما در قانونگذاری باید ملی و بر اساس عدالت محوری باشد.

وی گفت: متاسفانه در بخش صنعت، عدالت در توزیع سرمایه گذاری رخ نداده است در حالیکه توزیع عادلانه صنایع، جلوگیری از تمرکزگرایی و توسعه صنعتی متوازن یک امر ضروری برای توسعه کشور است.

  استاندار تاکید کرد: سیاست گذاری های اشتباه در سنوات گذشته باعث افزایش بی رویه صنایع در مناطق مرکزی کشور شده است که این تمرکزگرایی آسیب های زیادی مانند تهدید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس مصوبه توسعه پایدار غرب و شرق را احیا کند

مجلس مصوبه توسعه پایدار غرب و شرق را احیا کند