مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مرداد 1401 ساعت 19:072022-07-28بين الملل

تلاش الکاظمی برای کنار کشیدن دولت از رخدادهای اخیر بغداد


نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه ای، سعی کرد پای دولت خود را از اختلافات سیاسی که اخیرا در این کشور به وجود آمد، کنار بکشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،در پی فراخوانهای مشکوک، روز گذشته، ده ها نفر به بهانه عتراض به گزینه پیشنهادی کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به چارچوب هماهنگی برای تصدی منصب نخست وزیری عراق، به میدان التحریر بغداد آمدند.

عده ای از این افراد پس از ورود به منطقه سبز، وارد ساختمان پارلمان عراق شدند و اموال عمومی را تخریب کردند؛ اقدامی که مورد اعتراض چارچوب هماهنگی قرار گرفت و از آن تحت عنوان تلاش برای فتنه انگیزی، هرج ومرج افکنی و از بین بردن صلح مدنی یاد شده است (جزییات بیشتر ).

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق هم در راستای تلاش برای رفع اتهام و مبرا جلوه دادن دولت، بعد از ظهر امروز پنجشنبه (ششم مرداد) درباره رخدادهای اخیر در این کشور و اختلافات سیاسی موجود بیانیه صادر کرد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از الکاظمی گزارش داد، رخدادهای کنونی عراق با توجه به اختلافات سیاسی، نشانه نگران کننده ای درباره ثبات و صلح اجتماعی است.

وی با بیان اینکه دولت طی دو سال گذشته، در تعامل با بحرانهای سیاسی مختلف، آرامش و ملی گرایی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: دولت، منافع عمومی را بر منافع شخصی ترجیح داد و تلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش الکاظمی برای کنار کشیدن دولت از رخدادهای اخیر بغداد

تلاش الکاظمی برای کنار کشیدن دولت از رخدادهای اخیر بغداد