مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مرداد 1401 ساعت 11:522022-07-28سياسي

شهرداری ها چگونه مانع از اجرای قانون پیش فروش ساختمان شده اند؟


رییس پژوهشگاه قوه قضاییه در نشست بررسی ابعاد حقوقی، اجتماعی و اقتصادی الزام به تنظیم سند در معاملات غیر منقول گفت: اسناد عادی در معاملات غیر منقول برای قوه قضاییه بحران ایجاد کرده است.

- تابناک: نشست بررسی ابعاد حقوقی، اجتماعی و اقتصادی الزام به تنظیم سند رسمی در معاملات غیر منقول به همت پژوهشگاه قوه قضاییه برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی هادی، رییس پژوهشگاه قوه قضاییه با بیان سخنانی در این نشست با شرح مشکلات عدم تنظیم سند اموال غیر منقول به ویژه زمین و ساختمان گفت: این وضعیت بحرانی برای قوه قضاییه ایجاد کرده است و مردم زیادی هم درگیر مشکلاتی مانند کلاهبرداری و فروش مال غیر می شوند.

وی افزود: طرحی در سال 99 به مجلس ارسال شد و به تصویب رسید؛ اما شورای نگهبان در چند بخش ایرادهایی بر آن وارد دانست و به رسمیت شناختن اسناد عادی در محاکم را منطبق با شرع اعلام کرد.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه افزود: باید در این خصوص به جمع بندی برسیم و پژوهشگاه قوه قضاییه باید راه حلی برای آن ارائه دهد.

به دنبال این هستیم که نظر صریح رییس قوه قضاییه را بگیریم و البته می خواهیم نظر علمی منطبق با شرع در خصوص اسناد عادی را جمع بندی کنیم.

قانون ثبت اعتبار دارد اما .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرداری ها چگونه مانع از اجرای قانون پیش فروش ساختمان شده اند؟

شهرداری ها چگونه مانع از اجرای قانون پیش فروش ساختمان شده اند؟