مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مرداد 1401 ساعت 14:472022-07-27سياسي

نخبگان در انتظار گوشه چشم رییس جمهور/ جلوی نگاه سلیقه ای گرفته شود


علی خلج نخبه همدانی از رییس جمهور دولت سیزدهم خواست تا موانع متفاوت از جمله اعمال سلیقه در صدور مجوزهای شرکت های دانش بنیان رفع شود .

- علی خلج، نخبه همدانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان در باره سفر آیت الله رییسی به همدان و  انتظارات نخبگان از رییس جمهور اظهار کرد: اولین نکته که اکثرا به عنوان پاشنه آشیل از آن یاد می شود صدور سلیقه ای اکثر مجوزهای دانش بنیان است.

وی با اشاره به اینکه این روند به طور مثال برای اعضای هیات علمی دانشگاه ها  تسهیل تر انجام می شود افزود: متاسفانه اگر فردی معمولی با بهترین ایده ها باشد، برای ثبت آن کار دشوارتری در پیش دارد.

  این نخبه همدانی با تاکید بر اینکه وقتی طرح دانش بنیان تایید شود، برای افراد عادی دشوار است که از محل رایگان و ارزان قیمت استفاده کنند خاطرنشان گرد: برای ارائه تسهیلات نیز این نگاه سلیقه ای اعمال می شود و متاسفانه برخی با وام خود آپارتمان و خودرو خریداری کردند و به تورم دامن زدند.

وی متذکر شد: لازم به ذکر است که متاسفانه اغلب طرح ها و بودجه های تحقیقاتی را تنها به برخی از افراد خاص اختصاص می دهند که اغلب هم کاربردی نیست.

  خلج ادامه داد: مثلا در سال های گذشته یک دستگاه تصفیه آب کارواش طراحی شده بود که حدود 250 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرد و حال این سوال  مطرح می شود که ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخبگان در انتظار گوشه چشم رییس جمهور/ جلوی نگاه سلیقه ای گرفته شود

نخبگان در انتظار گوشه چشم رییس جمهور/ جلوی نگاه سلیقه ای گرفته شود