مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 08:272022-07-26فرهنگي

مردی با 23 نشان اصالت و یونسکو/تولیدات این مرد به کانادا و امریکا صادر می شود


23 اثر یکی از هنرمندان رشته صنایع چوبی استان کردستان مهر ملی اصالت و نشان یونسکو را دریافت کرده است اما او ضمن گلایه از مسوولان استانی، می گوید: - خبرگزاری فارس کردستان/شیرین مرادی؛ سمفونی صدای خرت خرت حرکات برنده اره بر چوب روحش را جلا می دهد و پراکنش پروازگونه براده های معلق چوب در فضا نگاهش را می دزدد و بصر او را به خلق سازه ای نو بصیر می کند.

اینجا سخن از هنر و هنرنمایی است، دستانی که هنرمندان چوب را فرم می دهند و زیباترین ها را از پیکره بی جان آن خلق می کنند، هنری که بدون تلمذ در خدمت استاد فرا گرفته و امروز خود به عنوان استادی چیره دست هنرجویان زیادی را تربیت نموده و به قطبی تبدیل کرده است.

چشمانش 29 سال است عاشقانه حرکت تیغ تیز اره برای شکل دهی و فرم دهی چوب را دنبال می کند، سال هایی که برای حسام حیدری سرشار از خاطرات زیبا و خلق آثاری است که در داخل و خارج از استان کردستان و حتی سایر کشورها حرف برای گفتن دارد و توانسته مهر اصالت از داخل و خارج از کشور بگیرند.

چهار طرف اتاق پُر از دست سازه هایی است که آقای حیدری در طول تقریبا سه دهه از فعالیت هنری خود خلق نموده است، حسام حیدری متولد سال 1352 است مردی با 23 نشان ملی و یک نشان یونسکو، هنرمندی که تا رسیدن به مقصد و هدف غایی و کسب بیش از 50 نشان ملی و ثبت آثار بی شمار در یونسکو برنامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردی با 23 نشان اصالت و یونسکو/تولیدات این مرد به کانادا و امریکا صادر می شود

مردی با 23 نشان اصالت و یونسکو/تولیدات این مرد به کانادا و امریکا صادر می شود