مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مرداد 1401 ساعت 13:572022-07-25بين الملل

انجام مذاکرات برای ارتباط کشتیرانی بین بندر خرمشهر و بندر ابوفلوس عراق


مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: فاصله بندر خرمشهر تا بندر ابوفلوس عراق حدود 9 مایل دریایی است و اگر یک خط کشتیرانی بین این دو بندر ایجاد شود، - نوراله اسعدی دقایقی قبل در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر، اظهار کرد: اخیرا در قالب هیاتی برای انجام مذاکرات با طرف عراقی برای ارتباط بندر خرمشهر و بنادر عراق، به این کشور سفر کردم.

  وی ادامه داد: بر همین اساس برای ایجاد یک خط کشتیرانی بین خرمشهر و بندر ابو فلوس عراق مذاکراتی صورت گرفته است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: فاصله بندر خرمشهر تا بندر ابو فلوس عراق حدود 9 مایل دریایی است و اگر یک خط کشتیرانی بین این دو بندر ایجاد شود، می توان از آن در طول سال بهره برد.

وی با در پیش بودن ایام اربعین حسینی، بیان کرد: در ایام اربعین حسینی خیل عظیمی از زائران و مشتاقان برای زیارت عتبات عالیات از سراسر کشور و همچنین خارج از کشور در خرمشهر حضور پیدا می کنند، که با راه اندازی این خط کشتیرانی، می توان برای جابه جایی زائران به صورت دریایی خدمت رسانی شود.

  اسعدی عنوان کرد: طرف عراقی را برای ایجاد این خط کشتیرانی متقاعد کردیم و به منظور تامین زیرساخت مناسب از جمله سالن مسافری و تاکید ما بر این موضوع، طرف عراقی یک ساختمانِ از قبل آماده را برای همین منظور اختصاص داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام مذاکرات برای ارتباط کشتیرانی بین بندر خرمشهر و بندر ابوفلوس عراق

انجام مذاکرات برای ارتباط کشتیرانی بین بندر خرمشهر و بندر ابوفلوس عراق