مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مرداد 1401 ساعت 12:372022-07-25فرهنگي

آماده نمایش شدن 2 فیلم فرید الهامی درباره تنبور / 15 سال تحقیق و پژوهش میدانی


فرید الهامی در قالب کارگردان و پژوهش گر موسیقایی؛ فیلم های مستند «تنبور» و «خنیاگران کوه های مقدس» در رابطه با تنبور را ساخته است.

- فرید الهامی در قالب کارگردان و پژوهش گر موسیقایی؛ فیلم های مستند تنبور و خنیاگران کوه های مقدس در رابطه با تنبور را ساخته است.

منصور جهانی ـ فیلم های مستند تنبور و خنیاگران کوه های مقدس به کارگردانی فرید الهامی، بعد از 15 سال فیلمبرداری، تحقیق و پژوهش موسیقایی؛ آخرین مراحل فنی را پشت سر گذاشته و آماده نمایش شدند.

فرید الهامی برای ساخت فیلم مستند خنیاگران کوه های مقدس (هونیاوانانی چیا پیروزه کان) که به تاریخ تنبور در آیین یارسان و همچننی در فیلم مستند تنبور (ته میره) که به تاریخ تنبور معاصر می پردازد؛ 15 سال تحقیق و پژوهش موسیقایی و میدانی انجام داده و این آثار را در پنج استان ایران، اقلیم کردستان عراق و همچنین کشورهای ترکیه، آلمان و سوئد فیلمبرداری کرده است.

فرید الهامی خواننده، آهنگساز، پژوهش گر و نوازنده ساز تنبور، هم اکنون در شهر سلیمانیه پایتخت فرهنگ و هنر اقلیم کردستان عراق؛ خانه تنبوری تحت عنوان خانه تنبور ایاز تأسیس کرده و این بار در قالب کارگردان و پژوهش گر موسیقایی؛ فیلم های مستند تنبور و خنیاگران کوه های مقدس در رابطه با تنبور را ساخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آماده نمایش شدن 2 فیلم فرید الهامی درباره تنبور / 15 سال تحقیق و پژوهش میدانی

آماده نمایش شدن 2 فیلم فرید الهامی درباره تنبور / 15 سال تحقیق و پژوهش میدانی