مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 تیر 1401 ساعت 18:572022-07-22پزشكي

بهبود فعالیت مغز با گوش دادن به موسیقی


اما آنچه که این پژوهش نمی تواند به آن پاسخ دهد این است که موسیقی درمانی دقیقاً چگونه می تواند به عنوان درمان برای بیماران مبتلا به زوال عقل از نظر بالینی موثر باشد.

- پژوهشگران در مطالعه ای جدید به بررسی اثر شنیدن موسیقی بر مغز به عنوان راهی بالقوه برای کاهش سرعت پیشرفت زوال عقل پرداختند و به نتایج امیدوارکننده ای دست یافتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ پژوهش جدید به رهبری سایک لویی (Psyche Loui) از آزمایشگاه موسیقی و دینامیک عصبی دانشگاه نورث ایسترن (Northeastern) آمریکا، به دو سوال اساسی در مورد تاثیر موسیقی بر مغز پاسخ می دهد.

چگونه یک برنامه موسیقی درمانی کنترل شده هشت هفته ای بر فعالیت و اتصال بین نواحی شنوایی و پاداش در مغز اثر می گذارد و آیا تاثیرات سودمند موسیقی درمانی، زمانی که آهنگ ها توسط خود فرد انتخاب شود، تقویت می شود یا خیر؟ پژوهشگران برای پاسخ به این سؤال ها، گروه کوچکی از سالمندان سالم از نظر شناختی را مورد بررسی قرار دادند.

هر داوطلب با همراهی یک موسیقی درمانگر، دو فهرست پخش موسیقی تهیه کرد که یکی از آن ها انرژی بخش و دیگری آرام بخش نام گرفت.

این گروه موظف بودند در طول هشت هفته، هر روز به مدت یک ساعت به موسیقی های این دو مجموعه گوش دهند و از هر داوطلب خواسته شد که هنگام گوش کردن به موسیقی ها، به حالت ها، احساسات و خاطرات خود توج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود فعالیت مغز با گوش دادن به موسیقی

بهبود فعالیت مغز با گوش دادن به موسیقی