مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 تیر 1401 ساعت 07:572022-07-21سياسي

30 تیر 70 ساله شد؛ «استعفا» یی که گرفت/ مصدق، مسؤولیت بی اختیار نمی خواست


در هفتادمین سالروز قیام ملی 30 تیر 1331 خورشیدی برای بازگشت دکتر محمد مصدق به نخست وزیری می توان از «استعفا»یی گفت که «گرفت» به این معنی که جواب و نتیجه داد چون مسؤولیت را توأم با اختیار می خواست.

- 30 تیر 70 ساله شد؛ استعفا یی که گرفت/ مصدق، مسؤولیت بی اختیار نمی خواست در هفتادمین سالروز قیام ملی 30 تیر 1331 خورشیدی برای بازگشت دکتر محمد مصدق به نخست وزیری می توان از استعفا یی گفت که گرفت به این معنی که جواب و نتیجه داد چون مسؤولیت را توأم با اختیار می خواست.

محمد مصدق به نخست وزیری می توان از استعفا یی گفت که گرفت به این معنی که جواب و نتیجه داد چون مسؤولیت را توأم با اختیار می خواست.

چهارشنبه 25 تیر 1331 نخست وزیر (مصدق) از شاه خواست از دخالت در تعیین وزیر جنگ بپرهیزد و پیشنهاد کرد نخست وزیر تصدی آن را بر عهده بگیرد تا راه حلی بینابین به حساب آید.

در آن زمان وزارت جنگ نقشی معادل پنتاگون در آمریکا و فرماندهی نیروهای مسلح را برعهده داشت و مثل حالا نبود که به تدارکات و پشتیبانی محدود باشد.

بعد از پیروزی انقلاب 1357 نهاد دولت عملا محدود و بخش ها یا تمامی از عرصه ها مختلف - نیروهای مسلح، پلیس، دادگستری، فرهنگ، تبلیغات و حتی اقتصاد - به بیرون دولت منتقل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 تیر 70 ساله شد؛ «استعفا» یی که گرفت/ مصدق، مسؤولیت بی اختیار نمی خواست

30 تیر 70 ساله شد؛ «استعفا» یی که گرفت/ مصدق، مسؤولیت بی اختیار نمی خواست