مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 11:272022-07-20اقتصادي

خنثی سازی پایه های تحریم ایران و روسیه با پیمان پولی دوجانبه


بانک مرکزی با اتخاذ سیاست توسعه مناسبات پولی و بانکی با روسیه موفق شد تا اولین گام در این مسیر را که توافق ایران و روسیه برای جایگزینی پول های ملی در مراودات اقتصادی بود محکم بردارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اواخر دی ماه سال گذشته بود که حجت الاسلام رییسی عازم روسیه شد، سفری که مهمترین ماحصل آن در حوزه اقتصادی بسیار زیاد بود.

بعد از این رویداد و اعزام تیم های کارشناسی، در نهایت 10 روز پیش علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی در راس هیئتی تخصصی عزم مسکو شد.

خروجی دیدارهای مهم وی با دو معاون نخست وزیر، وزیر توسعه اقتصادی و رییس کل بانک مرکزی روسیه، توافق برای توسعه همکاری های مالی و بانکی دو کشور و استفاده از ارزهای ملی برای مبادلات، تعریف سیستم پیام رسان بانکی بومی بین دو کشور به منظور تسهیل روابط اقتصادی بود تا به این طریق، مبادلات تجاری دوجانبه و افزایش سقف مبادلات تجاری تا 40 میلیارد دلار در سال، تعریف و ساماندهی شود.

به این ترتیب سرفصل جدیدی از از همکاری های اقتصادی بین تهران و مسکو گشوده شد و یکی از مهمترین پایه های این تعامل سازنده در روابط اقتصادی میان ایران و روسیه استفاده از ظرفیت های بی بدیل دو همسایه و گسترش تعاملات اقتصادی تسهیل گری در روابط بانکی میان دو کشور بود ماموریتی که بانک مرکزی عهده دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خنثی سازی پایه های تحریم ایران و روسیه با پیمان پولی دوجانبه

خنثی سازی پایه های تحریم ایران و روسیه با پیمان پولی دوجانبه