مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 تیر 1401 ساعت 16:472022-07-19بين الملل

شیوه جدید مردم افغانستان برای کمک به مناطق زلزله زده


در زلزله اخیر افغانستان یک نرم افزار موبایلی با تکیه بر جذب داوطلبان محلی توانست الگوی رساندن کمک های بشردوستانه به مناطق زلزله زده را تغییر دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، الجزیره نوشت: مردم افغانستان طی یکسال گذشته با انواع و اقسام بحران ها از جمله خروج نیروهای خارجی، قدرت گرفتن طالبان، بحران اقتصادی و روبرو بودند، اما این تنها زلزله اخیر در خوست و پکیتکا بود که مردم این کشور را برای کمک به هموطنان خود متحد کرد.

  به نوشته این رسانه قطری، زلزله اخیر در جنوب افغانستان باعث اتحاد افغانستانی ها در داخل و خارج شده و گروه های دواطلب به مناطق دور افتاده در دو ولایت خوست و پکیتکا برای کمک به آسیب دیدگان اعزام شدند.

  الجزیره در ادامه گزارش خود به نرم افزازی به نام اصیل (Aseel) اشاره کرده و گفته است که در پشت تمام این هماهنگی ها نرم افزاری قرار داشت که الگوی کمک به مناطق زلزله زده را تغییر داده است.

  اصیل که در ابتدا برای فروش صنایع دستی افغانستان در بازارهای جهانی ساخته شده بود، به دنبال زلزله اخیر فعالیت خود را بروی هماهنگی کمک های به مردم زلزله زدگان افغانستان متمرکز کرده است.

    نصرت خالد، موسس اصیل به الجزیره گفت: در ابتدای آغاز به کار این نرم افزار برای هماهنگی کمک ها به مناطق زلزله زده، بسیاری به من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوه جدید مردم افغانستان برای کمک به مناطق زلزله زده

شیوه جدید مردم افغانستان برای کمک به مناطق زلزله زده