مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 تیر 1401 ساعت 09:022022-07-19اجتماعي

جاذبه های طبیعت را به سوغات نبرید/ آنچه باید از طبیعت گردی مسئولانه بدانیم


مدیرکل محیط زیست یزد با بیان این که حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در گرو مشارکت آگاهانه شهروندان است، گفت: مردم باید در بازدید محیط زیست از جاذبه های طبیعی فقط بازدید کنند و اجزاء آن را به عنوان سوغات به شهر خود نیاورند.

- نیره پور ملایی مدیرکل محیط زیست یزد، در خصوص اهمیت و چگونگی طبیعت گردی مسئولانه به خبرنگار فارس از این استان، اظهار کرد: طبعیت گردی، بوم گردشگری یا اکوتوریسم نوع تازه ای از سفر است که در آن گردشگران با هدف سودرسانی به محیط زیست و جوامع محلی به منطقه های بکر طبیعی سفر می کنند.

وی افزود: در این سفر گردشگران در قبال طبیعت مسئولیت پذیرند و تلاش می کنند تا کمترین میزان آسیب را به محیط زیست برسانند.

مدیرکل محیط زیست یزد با بیان این که نباید در سفر طبیعت گردی مان اثری از خود به جا بگذاریم گفت: در سفر به طبیعت نباید به محیط اطرافمان آسیب برسانیم، زباله هایی که روی زمین ریخته شده را جمع کنیم، شاخه های درخت ها را قطع نکنیم، روی باقی مانده آتشی که قبلاً روشن شده آتش را برپا کنیم و قبل از ترک کردن محل از خاموش شدن آن مطمئن شویم.

پورملایی با تاکید به این که از جاذبه های طبیعی فقط بازدید کنیم و اجزاء آن ها را به عنوان سوغات به شهر خود نیاوریم، تصریح کرد: با خرید محصولات و صنایع دستی از مردم بومی، می توان از متروکه شدن منطقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاذبه های طبیعت را به سوغات نبرید/ آنچه باید از طبیعت گردی مسئولانه بدانیم

جاذبه های طبیعت را به سوغات نبرید/ آنچه باید از طبیعت گردی مسئولانه بدانیم