مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 16:022022-07-17پزشكي

چه کسانی بعد از تزریق واکسن کرونا می توانند خون اهدا کنند؟


هیچ شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق خون وجود ندارد چرا که ویروس کرونا یک ویروس تنفسی است و عمدتا دستگاه تنفسی یا گوارشی افراد را مورد هجوم قرار می دهد.

- هیچ شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق خون وجود ندارد چرا که ویروس کرونا یک ویروس تنفسی است و عمدتا دستگاه تنفسی یا گوارشی افراد را مورد هجوم قرار می دهد.

  مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به مدت منع اهدای خون پس از تزریق برخی واکسن ها گفت: کسانی که واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا تزریق کرده اند، تا 14 روز از اهدای خون معاف هستند و افرادی که انواع دیگر واکسن نظیر سینوفارم و برکت را دریافت کرده اند، معافیت اهدای خون ندارند و می توانند با خیال راحت خون اهدا کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصطفی جمالی با بیان این مطلب اظهار داشت: هیچ شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق خون وجود ندارد چرا که ویروس کرونا یک ویروس تنفسی است و عمدتا دستگاه تنفسی یا گوارشی افراد را مورد هجوم قرار می دهد.

وی افزود: در ماه های ابتدایی شیوع کرونا به دلیل وجود نگرانی هایی که اغلب به خاطر ناآگاهی و سوالات به وجود آمده در ذهن مردم وجود داشت، شاهد کاهش آمار اهدای خون در ایران و کشورهای دیگر بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسانی بعد از تزریق واکسن کرونا می توانند خون اهدا کنند؟

چه کسانی بعد از تزریق واکسن کرونا می توانند خون اهدا کنند؟