مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 تیر 1401 ساعت 09:172022-07-16اجتماعي

واکنش رییس فراکسیون محیط زیست مجلس به دریاخواری کنارک


رییس فراکسیون محیط زیست مجلس از استحصال اراضی ساحلی و احداث دیوار ساحلی در حریم 60 متری دریای مکران خبر داد و گفت: دریاخواری کنارک باید هرچه سریع تر متوقف شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس، با اشاره به اینکه شهرداری کنارک از بهمن ماه سال گذشته اقدام به سنگ ریزی و خاکریزی در حریم 60 متری دریای مکران (دریای  عمان) منطقه کنارک و استحصال اراضی ساحلی و احداث دیوار ساحلی در این منطقه کرده است.

گفت: برابر گزارش های دریافتی اجرای این پروژه به طول 3000 متر و عرض حدود 80 متر پیشروی در دریا در حال انجام است.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به این که بر اساس نامه دیوان محاسبات اقدام شهرداری کنارک مغایر با قوانین مربوطه و بدون اخذ مجوزهای قانونی از سازمان حفاظت محیط زیست است افزود: متاسفانه این عملیات علی رغم شکایت اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به پیگیری موضوع توسط فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: در این خصوص مکاتبه ای نیز برای توقف عملیات با رییس قوه قضاییه انجام شده است.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر این که شدیدترین خسارات زیست محیطی در دنیا متعلق به خشک کردن دریا و استحصال زمین است، گفت: خاکریزی در داخل دریا و خشک کردن بستر موجب دف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش رییس فراکسیون محیط زیست مجلس به دریاخواری کنارک

واکنش رییس فراکسیون محیط زیست مجلس به دریاخواری کنارک