مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 تیر 1401 ساعت 19:022022-07-15فناوري

سکوت وزیر دربرابر «قفل کودک» برای 80 میلیون ایرانی


به گفته زارع پور قرار بود کودکان و نوجوانان هنگام استفاده از اینترنت تنها به وب سایت هایی که در لیست سفید وزارت ارشاد هستند، دسترسی داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از قرن نو، اگر در چند روز اخیر، از اینترنت اپراتورهای همراه اول یا ایرانسل برای جستجو در گوگل استفاده کنید، نتایج موتور جست وجو گوگل برای شما فیلتر می شد و بخش مهمی از محتواهای موجود در فضای مجازی برایتان نمایش داده نمی شد.

محدودیت ایجادشده مختص کودکان زیر 13 سال است و این گونه بیش از 80 میلیون ایرانی، کودک و بدون توان و اختیار در استفاده از فضای مجازی تصور شده اند.

گویی حاشیه های طرح صیانت از فضای مجازی تمامی ندارد.

تندروها و موافقان طرح صیانت پس از آن که با اعتراض عمومی مواجه شده و مجبور به عقب نشینی از تصمیم خود شدند، حال دوباره با عزمی راسخ به دنبال ایجاد محدودیت برای فضای مجازی هستند.

چنانچه پس از چند ماه مسکوت بودن این طرح، زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی، در روزهای اخیر، درباره طرح صیانت گفت: ما مکرراً پیگیر طرح صیانت در مجلس هستیم و رییس مجلس قول داده است که تا دو هفته آینده این طرح در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

پس از آن نیز، علی نیکزاد، نائب رییس اول مجلس با بیان آنکه طرح صیانت در مجلس مسکوت نیست، گفت: علت اینکه نسخه اولیه طرح صیانت به شورای عالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوت وزیر دربرابر «قفل کودک» برای 80 میلیون ایرانی

سکوت وزیر دربرابر «قفل کودک» برای 80 میلیون ایرانی