مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 تیر 1401 ساعت 09:222022-07-15سياسي

اربعین، زمینه ساز شکل گیری امت واحده اسلامی است


معاون وزیر علوم با اشاره به لزوم جهانی شدن اربعین حسینی، گفت: اربعین، زمینه ساز شکل گیری امت واحده اسلامی است و می تواند امنیت اسلامی را به ارمغان آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، با نزدیک شدن به اربعین حسینی، مسئولان کمیته های مختلف ستاد اربعین جلساتی به منظور بررسی زوایای این حماسه عظیم برگزار می کنند که در جدیدترین این برنامه ها، نشست مشترک اساتید و مسئولان دانشگاه های عراق با معاون فرهنگی واجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم زمان با دهه امامت با هدف تبادلات علمی و فرهنگی میان ایران و عراق در حوزه اربعین و تمدن اسلامی برگزار شد.

عبدالحسین کلانتری، معاون  فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه یکی از اهداف مهم و کلیدی وزارت علوم تقویت دیپلماسی علمی و دانشگاهی در عرصه بین المللی به ویژه کشورهای منطقه است، اظهار داشت: در این بین، کشور عراق به عنوان کشور همسایه جایگاه ویژه ای دارد که باید تلاش کنیم ارتباط فرهنگی و علمی ایران و عراق را در عرصه های مختلف به ویژه اربعین حسینی تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه بنیان های مشترک فرهنگی، عقیدتی و تمدنی ایران و عراق عمق راهبردی زیادی دارند، گفت: رویداد عظیم اربعین محملی برای تقویت و تعمیق دیپلماسی علمی و فرهنگی دو کشور است که باید برای توسعه آن کوشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اربعین، زمینه ساز شکل گیری امت واحده اسلامی است

اربعین، زمینه ساز شکل گیری امت واحده اسلامی است