مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 تیر 1401 ساعت 10:022022-07-13پزشكي

سواستفاده غرب از واژه های «حجاب اجباری و محدودیت اجتماعی»


جانشین خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کشورهای غربی با وزن بخشیدن به واژه هایی چون «حجاب اجباری و محدودیت اجتماعی» از مطالبات صحیح مردم برای رسیدن به مقاصدشان استفاده می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تشکل های دانشگاهی فارس، ریحانه جابری جانشین خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تسلیت سالگرد حادثه گوهرشاد و روز عفاف و حجاب گفت: متاسفانه نگاه های سطحی و غیر تخصصی باعث شده حیا و عفاف به عنوان یک عنصر موثر در حفظ سلامت اخلاقی اجتماع، در رفتاری به نام حجاب خلاصه شود و جامعه ایران با تمدن فرهنگی چندهزار ساله آزادی اجتماعی خود را محدود به پوشش و حجاب  خود در جامعه ببینند.

جابری در ادامه تاکید کرد: حجاب مانع حضور زنان در عرصه های اجتماعی نبوده و مسئله حجاب صرفا متعلق به زنان نیست و بحث فردی اجتماعی ست.

بعضی مسائل جنبه فردی دارد ولی مسئله حجاب در کنار جنبه فردی دارای ابعاد اجتماعی می باشد.

این فعال دانشجویی گفت: مقوله حجاب به عنوان یک عامل بیرونی، یکی از چند مولفه ای است که ذیل پدیده حیا وعفاف تعریف می شود که  در زمان های مختلف به صورت مقطعی به آن پرداخته شده اما کمتر با نگاهی عمیق و بنیادی به تبیین چرایی و ضرورت اجرای آن در جامعه توجه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سواستفاده غرب از واژه های «حجاب اجباری و محدودیت اجتماعی»

سواستفاده غرب از واژه های «حجاب اجباری و محدودیت اجتماعی»