مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 تیر 1401 ساعت 09:072022-07-12پزشكي

راه اندازی اولین آزمایشگاه تشخیص بیماری های عفونی تولید مثل کشور در یزد


دکتر احسان فراشاهی، مسئول فنی آزمایشگاه مهندسی ژنتیک و ویرایش ژنومی یزد در گفت و گو با خبرنگار فارس از این استان، با اشاره به اهمیت وجود ظرفیت های مختلف علمی و آزمایشگاهی در کشور و به ویژه در استان یزد، اظهار کرد: ایران سرشار از ظرفیت های علمی و انسانی شاخص در حوزه های آزمایشگاهی و پزشکی است که در صورت حمایت و تقویت نقش مهمی در خودکفایی ملی در این حوزه ایفا می کنند.

وی پژوهشکده علوم تولید مثل یزد را سندی محکم و شاخص برای بیان ظرفیت های موجود علمی و انسانی در ایران دانست و افزود: در راستای ارتقای فرآیند های بهداشتی و درمانی تولید مثلی اولین آزمایشگاه تخصصی تشخیص بیماری های عفونی تولید مثل کشور در این پژوهشکده راه اندازی شد.

دکتر فراشاهی گفت: در این آزمایشگاه عفونت های منتقله جنسی از قبیل هیومن پاپیلوما ویروس، کلامیدیا تراکوماتیس، ناسره گنوره آ و مایکوپلاسما انجام می شود.

مسئول فنی آزمایشگاه با بیان این که عفونت ها می توانند سلامتی جنین را تهدید کنند و یا بر روی اسپرم و تخمک تاثیر گذار باشند، تصریح کرد: با تشخیص به موقع عفونت ها شانس باروری موفق تا 30 درصد در زوجین نابارور افزایش می یابد.

وی با اشاره به انجام تست با تعرفه دولتی در این مرکز خاطرنشان کرد: این دستاورد علاوه بر خودکفایی در درمان ناباروری، در کاهش هزینه ها نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی اولین آزمایشگاه تشخیص بیماری های عفونی تولید مثل کشور در یزد

راه اندازی اولین آزمایشگاه تشخیص بیماری های عفونی تولید مثل کشور در یزد