مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 تیر 1401 ساعت 11:522022-07-11اقتصادي

سامانه ای دانش بنیان که تگرگ را تبدیل به باران می کند / نصب در 500 نقطه کشور


سامانه ضدبارش تگرگ طی فرآیندی در آسمان، تگرگ را تبدیل به باران می کند و در هنگام بارش خسارت های کم تری به تاسیسات تحمیل می شود.

- علیرضا نوریان مدیرعامل شرکت صنایع تگرگ آروین با اشاره به این که مهم ترین مزیت سامانه ضدبارش تگرگ به صفر رساندن خسارت های احتمالی است، گفت: سامانه ضدبارش تگرگ با تولید امواج صوتی خاص در آسمان تگرگ ها را به قطرات باران تبدیل می کند.

استفاده از امواج صوتی با انفجار گاز استیلن در یک محفظه انفجار ویژه که راکتور نامیده می شود، تولید و انتشار امواج صوتی به داخل ابرهای تندری صورت می گیرد که از طریق ایجاد تلاطم در کریستال های یخی، باعث مختل شدن روند رشد دانه های  تگرگ می شود و پس از این فرآیند، تگرگ ها تبدیل به قطرات باران می شوند.

سامانه ضدبارش تگرگ به دو صورت نیمه هوشمند برای اولین بار در خاورمیانه و بصورت کاملا هوشمند برای نخستین بار در جهان طراحی و ساخته شده است.

سامانه ضدبارش تگرگ جهت حفاظت مزراع، باغات کشاورزی، اماکن شهری و صنعتی و پارکینگ شرکت های خودرو سازی به کار می رود و  از آسیب و خسارت ناشی از بارش دانه های تگرگ به کار می رود.

  این مدیر حوزه دانش بنیان توضیح داد: اثربخشی سامانه ضدبارش تگرگ ایران ساخت 30 درصد بیش از نمونه خارجی است و صرفه اقتصادی بیشتری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه ای دانش بنیان که تگرگ را تبدیل به باران می کند / نصب در 500 نقطه کشور

سامانه ای دانش بنیان که تگرگ را تبدیل به باران می کند / نصب در 500 نقطه کشور