مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 تیر 1401 ساعت 22:272022-07-10سياسي

بافت جهانی یزد الگویی موفق برای حفاظت میراث فرهنگی ایران است


وزیر میراث فرهنگی با بیان این که ثبت جهانی یزد سند ارزش میراث معنوی این شهر میراث جهانی است، گفت: بافت جهانی یزد باید الگوی حفاظت میراث فرهنگی در ایران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، عزت الله ضرغامی در جریان سفر خود به این استان، دقایقی پیش در جشن سالروز ثبت جهانی یزد، اظهار کرد: زمانی که نماینده پرتغالی به عنوان کارشناس برای ثبت جهانی به یزد آمد، مهندسی و معماری منحصر بفرد یزد را ظرفیت های جذاب و خاص دانست.

وی با بیان این که در استان یزد، کنیسه و کلیسا در کنار مسجد وجود دارد، افزود: زندگی مسالمت آمیز ادیان یکی از مهمترین و منحصربفردترین ویژگی شهر میراث جهانی یزد است که این مهم را به الگویی برای جهانیان تبدیل کرده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با بیان این که رییس یونسکو فرهنگ مردم یزد با ارزش تر از قنات و بادگیر دانست و بیان کرد: میراث معنوی یزد در اولویت قرار دارد.

ضرغامی با اشاره به این که اعتقادات مذهبی، آیین های ویژه و توانمندی و مهارت در کنار آمدن با طبیعت، یزد را تبدیل به بزرگترین شهر تاریخی و خشت و گل کرده است، تصریح کرد: من کشور را دور میزنم هیچ کجا را به اندازه یزد ندیدم که مردم حفاظت کنند و پای این حفاظت بایستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت جهانی یزد الگویی موفق برای حفاظت میراث فرهنگی ایران است

بافت جهانی یزد الگویی موفق برای حفاظت میراث فرهنگی ایران است