مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 تیر 1401 ساعت 15:122022-07-10سياسي

زندگی مسالمت آمیز ادیان مهمترین شاخصه ثبت جهانی یزد


استاندار یزد از زندگی مسالمت آمیز ادیان در یزد به عنوان یکی از مهمترین شاخصه های ثبت جهانی یزد نام برد و از لزوم همکاری های بیشتر در زمینه های مختلف خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، مهران فاطمی پیش از ظهر امروز در نشست با سفرای مدعو که امروز در یزد انجام شد، با بیان این که در سالروز ثبت یزد میزبان شما هستیم و این مسئله موجب خوشحالی ماست، اظهار کرد: یزد تنها شهر ایران است که به عنوان میراث جهانی توسط سازمان جهانی یونسکو ثبت شده است و مایلم به دلایل انتخاب یزد اشاره کنم.

وی با بیان این که چند شاخصه به عنوان میراث جهانی مورد توجه بوده است، افزود: بافت تاریخی شهر یزد مساحت 200 هکتاری از خانه های خشتی وجود دارد و زندگی در این خانه های خشت و گلین جریان دارد.

استاندار یزد غالب مصالح ساختمانی این خانه ها را برگرفته از طبیعت دانست و گفت: با شاخصه های زیست محیطی همخوانی دارد و در سال 2019 یزد پایتخت شهرهای پایدار جهان شد.

فاطمی به استفاده بهینه انرژی و ساختار اشاره کرد و گفت: یزد نسبت به شهرهای دیگر جهان وضعیت متفاوتی دارد و همین امر این شهر میراث جهانی را منحصربفرد کرده است.

وی مهمترین دلیل را سابقه ادیان مسیحیان، زرتشتیان و مسلمانان و یهودیان عنوان کرد و گفت: زندگی مسالمت آمیز ادیان و همزیستی جزو مهمترین دلایلی بود که مورد توج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندگی مسالمت آمیز ادیان مهمترین شاخصه ثبت جهانی یزد

زندگی مسالمت آمیز ادیان مهمترین شاخصه ثبت جهانی یزد