مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 تیر 1401 ساعت 13:172022-07-08اقتصادي

غیرفعال سازی 1.4 میلیون کارتخوان در ماه آینده


حساب ها و کارت های بانکی که بیش از دفعاتی و مبالغی در ماه تراکنش داشته باشند، به عنوان حساب تجاری شناسایی می شوند و مشمول پرداخت مالیات خواهند شد.

  - رییس کل سازمان امور مالیاتی گفت: یک میلیون و 400 هزار کارتخوان بلاتکلیف هستند و تاکنون نه به پرونده مالیاتی متصل و نه غیرفعال شده اند که بانک مرکزی تا یک ماه آینده آن ها را غیرفعال می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ داوود منظور در صحبت های پیش از خطبه نماز جمعه امروز (17 تیر 1401) گزارشی از رویکرد، اقدامات و نتایج فعالیت های سازمان امور مالیاتی در دولت سیزدهم ارائه کرد.

وی درباره رویکرد نظام مالیاتی در دولت سیزدهم گفت: رویکرد مالیات ستانی در این دولت مبتنی بر دو چرخش تحول آفرین است که اولین تحول این است که فشار مالیاتی از بخش رسمی و مالیات دهندگان خوش حساب به سمت فراریان و اجتناب کنندگان از مالیات حرکت کند.

رویکرد دوم این است که تمرکز مالیات بر بخش غیررسمی و غیرشفاف باشد تا کسانی که درآمدهای بالایی دارند و مالیات نمی دهند، مالیات بپردازند.

رییس سازمان امور مالیاتی افزود: در این رابطه، در سال گذشته نظام نقل و انتقال پول شفاف شد و درگاه های پرداخت و کارتخوان ها به پرونده مالیاتی متصل شدند که بالغ بر 7.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غیرفعال سازی 1.4 میلیون کارتخوان در ماه آینده

غیرفعال سازی 1.4 میلیون کارتخوان در ماه آینده