مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 تیر 1401 ساعت 19:372022-07-07سياسي

18 هیأت مذهبی شب اول مسلمیه در حرم عبدالعظیم (ع) عزاداری کردند


عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفت وگو با خبرنگار فارس در ری با اشاره به دو سال وقفه پیاپی در برگزاری آیین سنتی مسلمیه اظهار کرد: با توجه به فروکش کردن کرونا امسال این شرایط فراهم شد که با همکاری و هماهنگی همه سازمان ها و نهادهای شهرستان ری و حمایت تولیت آستان، مراسم مسلمیه را با توجه به شور و اشتیاق هیئات مذهبی و ولایتمداران، در شب شهادت امام محمد باقر(ع) آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه از سه ماه قبل، ستاد مسلمیه در آستان مقدس تشکیل و طی جلسات متعدد هماهنگی و برنامه ریزی ها انجام شده است، گفت: آیین مسلمیه امسال با سه ویژگی امن، ایمن و معنوی بودن و با حضور 18 هیأت مذهبی و خیل عظیمی از دلدادگان اهل بیت علیهم السلام آغاز شد و پیش بینی می کنیم در شبهای دوم و سوم تعداد هیئات بیشتری در حرم مطهر حضور پیدا کنند.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) افزود: قسمت اعظمی از  مراسم شب اول، زنده و مستقیم از رسانه ملی پخش شد و همه دنیا این مانور باشکوه را تماشا کردند که از نظر معارف قرآنی این اقدام می تواند برای ما از مصادیق تعظیم شعائر الهی محسوب شود.

سلیمی با بیان اینکه عاشقان امام حسین(ع) در ایام شهادت مسلم بن عقیل، تحت عنوان استقبال از ماه محرم مراسم مسلمیه را برگزار می کنند، ادا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 هیأت مذهبی شب اول مسلمیه در حرم عبدالعظیم (ع) عزاداری کردند

18 هیأت مذهبی شب اول مسلمیه در حرم عبدالعظیم (ع) عزاداری کردند