مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 تیر 1401 ساعت 13:322022-07-07سياسي

موزه مسجد- مدرسه دارالاحسان با حضور وزیر میراث فرهنگی در سنندج افتتاح می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، گفت: «در راستای سفر استانی رییس جمهور و هیئت دولت به استان کردستان، موزه مسجد- مدرسه دارالاحسان با حضور وزیر میراث فرهنگی در سنندج افتتاح می شود.

- یعقوب گویلیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر یک روزه خود به کردستان ضمن بازدید از طرح ها و جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری استان، موزه مسجد- مدرسه دارالاحسان را نیز افتتاح می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: بازدید از خانه کُرد سنندج، عمارت حبیبی، موزه باستان شناسی، کاخ موزه خسروآباد و همچنین افتتاح و بازدید از چند پروژه شاخص گردشگری در استان، از جمله برنامه های سفر ضرغامی به کردستان است.

وی در ادامه عنوان کرد: استان کردستان یکی از استان های تاریخی کشور است که بناهای ارزشمند فراوانی را در دل خود جای داده است.

گویلیان گفت: یکی از مهمترین ظرفیت های تاریخی و فرهنگی این استان، مسجد جامع (دارالاحسان) سنندج می باشد که در تاریخ دوم اسفندماه 1327، با شماره 375 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ددستی کردستان، زمان ساخت این مکان تاریخی را 1226 تا 1232 هجری قمری عنوان کرد و گفت:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه مسجد- مدرسه دارالاحسان با حضور وزیر میراث فرهنگی در سنندج افتتاح می شود

موزه مسجد- مدرسه دارالاحسان با حضور وزیر میراث فرهنگی در سنندج افتتاح می شود