مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 تیر 1401 ساعت 10:122022-07-07بين الملل

درخواست اتحادیه اروپا از چین: درباره روسیه نقش سازنده تری ایفا کنید


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست گروه 20 در شهر بالی اندونزی با وزیر خارجه چین دیدار و علیه روسیه رایزنی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که فشارهای غرب علیه مسکو ادامه دارد، مقام ارشد اتحادیه اروپا از چین خواست که نقش سازنده تری در رابطه با روسیه ایفا کند.

در شرایطی که قرار است امروز پنجشنبه نشست دو روزه وزرای خارجه کشورهای عضو گروه 20 در بالی اندونزی برگزار شود، استفاده مقامات ارشد کشورهای مختلف از فرصت حضور در این اجلاس برای انجام دیدارهای دو جانبه در جریان است.

آمریکا، چین، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا،، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک، اعضای گروه 20 را تشکیل می دهند.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه این نشست با وانگ یی وزیر خارجه چین دیدار کرد؛ دیداری که به گفته بورل رایزنی علیه روسیه محور مهم آن بوده است.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در صفحه توییتر خود توضیحاتی کوتاه درباره دیدار با وانگ یی منتشر کرد و از صحبت درباره روابط بروکسل و پکن و رایزنی علیه روسیه در رابطه با جنگ اوکراین خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست اتحادیه اروپا از چین: درباره روسیه نقش سازنده تری ایفا کنید

درخواست اتحادیه اروپا از چین: درباره روسیه نقش سازنده تری ایفا کنید