مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 تیر 1401 ساعت 07:322022-07-07سياسي

مبتلا شدن 74هزار هکتار از جنگل های زاگرس به آفت بلوط


مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 74هزار هکتار از جنگل های بلوط منطقه زاگرس درگیر آفت برگخوار و جوانه خوار بلوط است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس از گچساران امیر مسعود جلالی در حاشیه بازدید از جنگل های باشت در جنع خبرنگاران اظهار کرد :41هزار هکتار از جنگل های بلوط زاگرس دچار آفت برگ خوار شده که از این میزان 26هزار هکتار در کهگیلویه و بویراحمد ، 9 هزار هکتار در خوزستان و 6 هزار هکتار نیز در استان فارس قرار دارد.

وی بیان کرد: 74هزار هکتار از جنگل های بلوط منطقه زاگرس درگیر آفت برگخوار و جوانه خوار بلوط است.

 مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور لا اشاره به اینکه 33هزار هکتار از جنگل های بلوط زاگرس درگیر آفت جوانه خوار بلوط شده است،تصریح کرد: مبارزه با این آفت سال گذشته در هشت هزار هکتار از جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته است.

  سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری نیز در این بازدید گفت: جنگل های زاگرس 6 میلیون هکتار مساحت دارد که از این میزان یک میلیون هکتارآن بر اثر عوامل مختلف مانند خشکسالی دچار خسارت شده است.

عباسعلی نوبخت با یادآوری اینکه مشارکت جوامع محلی راهکاری برای پیشگیری از گسترش این آفت در جنگل های بلوط است اظهار کرد: یکی از دلای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبتلا شدن 74هزار هکتار از جنگل های زاگرس به آفت بلوط

مبتلا شدن 74هزار هکتار از جنگل های زاگرس به آفت بلوط