مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 13:222022-07-06سياسي

آفات درختان بلوط زاگرس آخرین طغیان طبیعت نیست/ منتظر واکنش طبیعت باشیم


سرپرست موسسه تحقیقات جنگل و مراتع کشور گفت: آفات درختان بلوط اولین و آخرین طغیان طبیعت نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج علی علیزاده در نشست ستاد فرماندهی مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آفت درختان بلوط زاگرس گفت: این اولین و آخرین طغیان طبیعت نیست و رسم طبیعت است.

سرپرست موسسه تحقیقات جنگل و مراتع کشور افزود: وقتی انسان به طبیعت دست درازی می کند چنین حوادثی هم رخ می دهد که اولین مورد از طغیان طبیعت در سال 1351 گزارش شد بعد از زمان تاکنون شاهد چنین مواردی هستیم.

وی بیان کرد: طغیانی که امسال درختان بلوط زاگرس به آن دچار شدند انفجاری و خارق العاده و نسبت به موارد گذشته چشم گیر بوده و به وسیله رسانه ها و سازمان های مردم نهاد برجسته و به آن پرداخته شد.

علیزاده عنوان کرد: آفات برگ خوار و جوانه خوار، برخلاف آفات چوب خوار درخت را از پای در نمی آورند برگ درختان خشک می شوند اما خود درخت از بین نمی رود.

وی با بیان اینکه برای نجات طبیعت و درختان بلوط زاگرس باید منتظر باشیم خود طبیعت این بحران را حل کند، گفت: یک زمستان سرد یا یک تغییر آب و هوایی می تواند این آفت را از بین ببرد.

علیزاده با بیان اینکه این طغیان دوره ای است، موسسه تحقیقات جنگل و مراتع کشور تاکنون بر روی این آفت کار کردند و به نتایجی هم دست پیدا کردیم، ضمن اینکه آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفات درختان بلوط زاگرس آخرین طغیان طبیعت نیست/ منتظر واکنش طبیعت باشیم

آفات درختان بلوط زاگرس آخرین طغیان طبیعت نیست/ منتظر واکنش طبیعت باشیم