مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 12:522022-07-06سياسي

آیا اهل بیت گفته اند به مخالفان مذهبی خود تهمت بزنید؟


عده ای با استناد ظاهرگرایانه به روایتی از پیامبر چنین برداشت می کنند که توهین و تهمت نسبت به مخالفان مذهبی خود که اهل بدعت هستند جایز و امری صحیح است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، جریان ظاهرگرا و افراطی در طیف شیعیان که مع الاسف تعدادشان کم هم نیست، با استناد به حدیثی از نبی مکرم اسلام حضرت رسول الله چنین برداشت کردند که به مخالفین مذهبی خود، اعم از مسلمین و حتی سایر فرق شیعی تا غیر مسلمانان، تهمت زدن و توهین کردن جایز است و امری است که پیامبر بدان تأکید کرده است.

  حجت الاسلام مهدی مسائلی، پژوهشگر و فعال عرصه وحدت و تقریب مسلمین در کتاب لعن های نامقدس به این شبهه پاسخ داده است و چیستی مفهوم روایت را تبین کرده است که در ادامه بخشی هایی از آن را می خوانید.

  مرگ بر مخالف من! در روزگار ما تفکری خطرناک گروهی از متدینان و حتی اندیشمندان را تهدید می کند بر مبنای این تفکر تهمت و افترا زدن به مخالفان جایز شمرده شده چنین استدلال می شود که با تهمت باید آبرو و حیثیت آنها را از بین برد تا کسی به آنها اعتماد نکند و تحت تاثیر گمراهی شان قرار نگیرد این تفکر عموماً برگرفته از روایتی منسوب به امام صادق است: قال رسولُ الله، إِذَا رَأَیْتُمْ أَهْلَ اَلرَّیْبِ وَ اَلْبِدَعِ مِنْ بَعْدِی فَأَظْهِرُوا اَلْبَرَاءَهَ مِنْهُم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا اهل بیت گفته اند به مخالفان مذهبی خود تهمت بزنید؟

آیا اهل بیت گفته اند به مخالفان مذهبی خود تهمت بزنید؟