مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 12:222022-07-06اجتماعي

کاهش پرونده ‎های قضایی با دخالت دفاتر اسناد رسمی/ اسکن اسناد 36 دفترخانه تمام شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، حسین کریمی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تشریح فعالیت های کانون سردفتران و دفتریاران اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که در حال حاضر در کانون سردفتران و دفتریاران انجام می شود، بحث الکترونیکی کردن اسناد است.

وی با اشاره به اینکه نگهداری اسناد قدیمی نیاز به حجم قابل توجهی از فضا دارد و از طرفی استخراج آن زمان بر است، افزود: از همین رو اسکن الکترونیکی اسناد آغاز شده است که با این کار دیگر نیازی به نگهداری فیزیکی اسناد نخواهد بود.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان زنجان با بیان اینکه الکترونیکی اسناد بیم آتش سوزی و فرسودگی در برابر رطوبت را کاهش می دهد، گفت: خوشبختانه روند کار در این حوزه به خوبی پیش رفته و تاکنون کار اسکن اسناد 36 دفترخانه به پایان رسیده و طبق پیش بینی تا 20 روز آینده به صورت کامل کار تصویربرداری تمام خواهد شد.

کریمی در ارتباط با نقش دفاتر اسناد در کاهش پرونده های قضایی نیز گفت: همکاران ما در دفاتر اسناد رسمی قاضی صلح هستند و جلوی بسیاری از مواردی که ممکن است موجب تشکیل پرونده در دادگاه شود را می گیرند.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان زنجان با بیان اینکه سردفتران با ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه های مختلف حقوق خانواده، وصیت، ارث مسائل و مشکلات ثبتی و ثبت شکوایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش پرونده ‎های قضایی با دخالت دفاتر اسناد رسمی/ اسکن اسناد 36 دفترخانه تمام شد

کاهش پرونده ‎های قضایی با دخالت دفاتر اسناد رسمی/ اسکن اسناد 36 دفترخانه تمام شد