مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 11:422022-07-06پزشكي

خطر انتقال تب کریمه کنگو از دام ها در همدان


رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی همدان از خطر انتقال تب کریمه کنگو از دام ها در همدان خبر داد و گفت: در عید قربان دام ها زیر نظر دامپزشکی ذبح شود.

- سید جلال بطحایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با هشدار به احتمال انتقال بیماری تب همولوژیک کریمه کنگو از دام به انسان اظهار کرد: با توجه به فصل تابستان و نزدیکی به عید قربان و ذبح گوسفندان خطر  بیماری تب کریمه کنگو وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی حاد تب دار است گفت: این ویروس اولین بار در کریمه و کنگو تشخیص داده شد و به همین خاطر به نام این دو منطقه مشهور است.

رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی همدان با اشاره به اینکه کریمه کنگو بیماری ویروسی حاد تب دار است که اگر به موقع تشخیص و درمان نشود میزان کشندگی بالایی خواهد داشت عنوان کرد:  در برخی منابع 30 تا 70 درصد مرگ را هم برای این بیماری گزارش داده اند و باید مراقبت های لازم را داشت.

وی با بیان اینکه عامل و مخزن بیماری کنه است و کنه باعث انتقال می شود و انسان می تواند در مسیر انتقال بیماری قرار گیرد گفت: این بیماری معمولا در اثر له کردن کنه و کشتن کنه روی پوست بدن به وجود می آید و راه دیگر آن نیز تماس با ترشحات آلوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر انتقال تب کریمه کنگو از دام ها در همدان

خطر انتقال تب کریمه کنگو از دام ها در همدان