مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 22:172022-07-05اجتماعي

عوامل خارج از استان، دلیل آلودگی این روزهای خراسان شمالی


مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: دلیل آلودگی حال حاضر خراسان شمالی خارج استان است و سایر استان ها مانند قم، تهران،مرکزی، گلستان و نیز درگیر این آلودگی هستند.

- رضا شکاریان، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: طبق پیش بینی های هواشناسی وضعیت هوای استان به حالت ناسالم برای گروه های حساس برمی گردد و در نهایت وضعیت قابل قبولی است.

  وی با بیان اینکه دلایل آلودگی هوای خراسان شمالی طی ادوار مختلف متفاوت بوده است گفت: گاهی کانون این آلودگی ها از سمت غرب کشور از کشورهایی مانند عراق، سوریه، عربستان و دیگر کشورها بوده و گاهی نیز منشأ این آلودگی ها داخلی بوده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: دلیل آلودگی حال حاضر خراسان شمالی خارج استان است و سایر استان ها مانند قم، تهران،مرکزی، گلستان و نیز درگیر این آلودگی هستند.

  وی در خصوص عوامل تشدید کننده این آلودگی نیز به کانون های ریزگرد خراسان شمالی اشاره کرد و گفت : نقاط جنوب و جنوب غرب استان مانند اسفراین، و کویر جاجرم در میاندشت از مهمترین این کانون های ریزگرد هستند.

  رضا شکاریان بیان کرد: شخم در جهت شیب، تخریب مراتع، حضور بیش از اندازه دام در مراتع از جمله عواملی هستند که باعث می شود نقاطی که پوشش گیاهی کمتری دارن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل خارج از استان، دلیل آلودگی این روزهای خراسان شمالی

عوامل خارج از استان، دلیل آلودگی این روزهای خراسان شمالی