مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 16:572022-07-05اقتصادي

توسعه گلخانه های سایه بوم دار در کشور به منظور کاهش خسارات


رییس انجمن ملی گلخانه سازان کشور گفت: هدف انجمن ملی گلخانه سازان توسعه گلخانه سایه بوم دار در کشور است زیرا که با این روش کشاورزان در طول سال کمتر خسارت می بینند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمان حسینی فرد ظهر امروز در آیین اولین گردهمایی گلخانه داران چهارمحال و بختیاری گفت: انجمن ملی گلخانه سازان از سال 80 به منظور ارتقای سطح گلخانه های کشور ایجاد شده و در حال حاضر 100 عضو فعال از طراحان، سازندگان قطعات و شرکت های تولیدکننده بخش های مختلف گلخانه ها در این انجمن فعالیت می کنند.

رییس انجمن ملی گلخانه سازان کشور افزود: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه این انجمن در صدد است تا گلخانه های ارزان قیمتی ایجاد کند که تولید در آن ها مقرون به صرفه باشد.

وی دسترسی به گلخانه های تابع اقلیم را یکی از راه های ایجاد گلخانه ارزان دانست و ادامه داد: ایجاد گلخانه در محل هایی که شرایط لازم آب وهوایی برای تولید محصول خاص و مدنظر ما را داشته باشد قدمی موثر در تولید است.

حسینی فرد اظهار داشت: ساخت گلخانه باید با توجه به شرایط آب وهوایی منطقه باشد به طور مثال گلخانه با پوشش توری و سایه بومی برای مناطقی که در فصل بهار خطر تگرگ دارند بسیار مناسب است که حفظ گیاهان در فصل بهار، مانع تبخیر آب و آفتاب سوختگی محصول در تابستان از ویژگی های این سقف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه گلخانه های سایه بوم دار در کشور به منظور کاهش خسارات

توسعه گلخانه های سایه بوم دار در کشور به منظور کاهش خسارات