مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 12:572022-07-05بين الملل

سفر بایراموف به تهران؛ عبور ایران و جمهوری آذربایجان از مرحله سوءتفاهمات


وزیر امور خارجه که دوشنبه میزبان همتای آذربایجانی در تهران در نخستین سفرش در دولت سیزدهم بود، اعلام کرد: دو کشور در 10 ماه گذشته از مرحله سوءتفاهمات به خوبی عبور کرده و اکنون در مرحله پیشرفت فزاینده مناسبات همه جانبه هستند.

-   * تبریک تولد بایراموف امیرعبداللهیان در ابتدای این نشست تولد همتای آذربایجانی خود را تبریک گفت و برای وزیر خارجه این کشور سلامتی و طول عمر طولانی آرزو کرد.

حمایت ایران از روند حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ و آمادگی مجدد برای کمک به حل و فصل بحران از جمله مواردی بود که امیرعبداللهیان در این نشست به آن اشاره کرد.

اعلام برگزاری نشست سه جانبه وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و جمهوری ترکیه در تهران نیز از مواردی بود که مورد اشاره امیرعبداللهیان قرار گرفت و وی در این باره گفت: فرمت دیگری در سطح کارشناسان ارشد موسوم به اجلاس 3+3 در منطقه قفقاز وجود دارد که این اجلاس بین کارشناسان ارشد و در گام بعدی بین وزرای خارجه آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و روسیه، ایران و ترکیه برگزار خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران در تاریخی که نسبت به آن توافق خواهیم کرد میزبان این اجلاس در تهران یا یکی از شهرهای کشورمان خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر بایراموف به تهران؛ عبور ایران و جمهوری آذربایجان از مرحله سوءتفاهمات

سفر بایراموف به تهران؛ عبور ایران و جمهوری آذربایجان از مرحله سوءتفاهمات