مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 12:472022-07-05ورزشي

برگزاری تور گردشگری شهری از وزیر تا امیر در یزد


رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: درصدد برگزاری تور گردشگری شهری از وزیر تا امیر در غدیر هستیم که با محوریت خانواده ها و معرفی آثار تاریخی شیعی برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، حجت الاسلام مجتبی صداقت پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه حفظ سنت ها و فرهنگ بومی مردمان یزد در طول تاریخ ثمره ثبت جهانی است، اظهار کرد: سبک زندگی یزدی ها یکی از مهم ترین مسائلی است که در ثبت یزد در فهرست آثار جهانی موردتوجه قرار گرفت، اما مهم ترین شاخصه یزد بافت زنده و پویا و حیات سکنه بود.

وی افزود: اگر امروز یزد جهانی شده و این فرصت ارزشمند در اختیار ماست ماحصل سکونت مردمانی است که در درازمدت کمتر دچار تغییر سبک زندگی شده اند و معماری آن ها نیز برگرفته از نوع و سبک زندگی هایشان است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: افزایش مشوق ها و تسهیلات جزو مسائلی است که باید تمام استان برای سکنه بافت تاریخی پیگیری کند.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر سبک زندگی شاهد هستیم که بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای زندگی و سکونت در بافت تاریخی، به خانه های مدرن تر پناه ببرند این در حالی است که اگر بتوانیم امتیاز ها و تسهیلات را در حوزه بافت تاریخی ارتقا دهیم شاهد برگشت جمعیت قابل توجهی به بافت ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری تور گردشگری شهری از وزیر تا امیر در یزد

برگزاری تور گردشگری شهری از وزیر تا امیر در یزد