مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 12:272022-07-05بين الملل

فرایند عضویت سوئد و فنلاند در ناتو امضا شد


دبیرکل ناتو اعلام کرد که فرایند تصویب الحاق سوئد و فنلاند به این ائتلاف روز سه شنبه (امروز) با امضای پروتکل های عضویت رسما آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تنش های کشورهای غربی و روسیه بر سر اوکراین همچنان خبرساز است، فرایند رسمی الحاق دو کشور جدید به ائتلاف نظامی ناتو آغاز شد.

منابع رسانه ای از قبیل خبرگزاری فرانسه ، از امضای پروتکل های عضویت سوئد و فنلاند به ناتو توسط مقام های ارشد استکهلم و هلسینکی در مقر این ائتلاف نظامی غربی خبر دادند.

طبق این گزارش، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که فرایند تصویب عضویت سوئد و فنلاند به این ائتلاف کلید زده شد.

خبرگزاری فرانسه ضمن انتشار این خبر ادعا کرد: این اقدام باعث افزایش بیشتر انزوای استراتژیک روسیه در پی تهاجم ماه فوریه به همسایه خود اوکراین و درگیری های نظامی در آنجا خواهد شد .

ناتو پیش از این با انتشار یک بیانیه توضیحاتی درباره به اتمام رسیدن مذاکرات به منظور عضویت سوئد و فنلاند در این ائتلاف نظامی داده بود.

بنا بر اعلامیه قبلی ناتو، این مذاکرات روز دوشنبه (دیروز) با حضور مقامات عالی رتبه دو کشور و نماینده ارشد ناتو در مقر این سازمان در بروکسل برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرایند عضویت سوئد و فنلاند در ناتو امضا شد

فرایند عضویت سوئد و فنلاند در ناتو امضا شد