مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 10:172022-07-05پزشكي

استفاده از داروهای جایگزین شیمی درمانی در سرطان کودکان


یک فوق تخصص بیماری های خون و سرطان کودکان از درمان قطعی کودکان سرطانی با ترکیب 2 دارو که خاصیت بیولوژیکی دارند، برای نخستین بار در استان مرکزی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک به نقل از وب دا مرکزی، وحید فلاحتی گفت: تاکنون بیماران مبتلا به AML-M3  که نوع پرومیلوسیتیک لوکمیا هستند از طریق روش های معمول و به عبارتی دیگر از طریق شیمی درمانی و استفاده از داروی آترا مراحل درمان خود را طی می کردند اما در راستای مطالعات بالینی و بررسی های صورت گرفته استفاده از داروهای بیولوژیک و جایگزین در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در درمان 4 بیمار شرکت کننده در یک مطالعه بالینی به جای داروی شیمی درمانی، ترکیب 2 دارو که خاصیت بیولوژیک داشته و فاقد عوارض داروهای شیمی درمانی بودند تجویز شد که با گذراندن مراحل درمانی شاهد بهبودی صددرصدی آن ها بودیم که این مهم در جای خود به خصوص به دلیل اولین بار در کشور پیشرفتی بزرگ و چشمگیر محسوب می شود.

فوق تخصص بیماری های خون و سرطان کودکان تاکید کرد: در طی درمان بیماران سرطانی به روش شیمی درمانی ریزش مو یکی از عوارضی است که بسیاری از کودکان مبتلا به سرطان در طی درمان با آن مواجه می شوند و به دنبال آن باعث کاهش ارتباط اجتماعی و گوشه گیر شدن آنها می شود لذا تفاوت این دارو با داروی شیمی درمانی این است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از داروهای جایگزین شیمی درمانی در سرطان کودکان

استفاده از داروهای جایگزین شیمی درمانی در سرطان کودکان