مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 09:222022-07-05سياسي

آماده سازی 64 اکیپ ثابت و سیار جهت نظارت بر ذبح دام در روز عید قربان


معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در روز عید قربان 64 اکیپ ثابت و سیار در قالب 88 دامپزشک و کارشناس بهداشتی کار نظارت بر ذبح دام در استان را انجام می دهند.

- علی اکبر دلیر صحرایی، معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: در روز عید قربان با حجم زیادی از ذبح های غیربهداشتی دام مواجه هستیم و این موجب انتقال بیماری هایی که مشترک بین انسان و دام هستند، به انسان می شود.

وی گفت: سال گذشته 12 مورد پرونده در مورد کشتار غیرمجاز دام داشتیم که ارجاع این پرونده ها به مراجع قضایی منجر به صدور حکم قطعی برای متخلفین شده است.

معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: هر کشتاری که خارج از کشتارگاه های مجاز و بدون نظارت کارشناسان انجام شود، غیر مجاز است.

دلیر صحرایی با اشاره به اینکه گشت ها و بازرسی ها در قالب اکیپ کار نظارت بر ذبح دام را در میادین نگهداری دام انجام می دهند، بیان داشت: این نظارت در قالب سه مرحله قبل کشتار، حین کشتار و بعد کشتار انجام می شود.

  وی با بیان اینکه سال گذشته از 2390 لاشه بازرسی انجام شده، گفت: از این تعداد حدود 800 کیلوگرم فرآورده ضبط و معدوم شده است که این یک تهدید برای افراد جامعه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آماده سازی 64 اکیپ ثابت و سیار جهت نظارت بر ذبح دام در روز عید قربان

آماده سازی 64 اکیپ ثابت و سیار جهت نظارت بر ذبح دام در روز عید قربان