مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 08:572022-07-05اقتصادي

سهم هزینه مسکن در سبد خانوارهای شهری 60 تا 70 درصد شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در همایش الزامات و سازوکار های فنی، اجتماعی و اقتصادی تحقق نهضت ملی مسکن گفت: - رییس مرکز پژوهش های مجلس سهم هزینه های مسکن در سبد خانوار های شهری ایران را بین 60 تا 70 درصد خواند و تاکید کرد: این در حالی است که میانگین این شاخص در جهان 18 درصد است و در دامنه نوسانات حدودا 15 تا 25 درصد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در همایش الزامات و سازوکار های فنی، اجتماعی و اقتصادی تحقق نهضت ملی مسکن گفت: صنعت تولید مسکن موتور رشد اقتصادی و تاثیرگذار بر صنایع مادر است.

نگاهداری با اشاره به برخی از عوامل مشکلات مسکن و اقدامات پژوهشگران این مرکز در راستای بهبود بخشی به وضعیت کنونی، بیان داشت: تاثیر حوزه مسکن بر رشد و توسعه اقتصادی کشور غیر قابل انکار است.

وی افزود: صنعت تولید مسکن علاوه بر تاثیرات ژرف اجتماعی و فرهنگی به لحاظ اقتصادی نیز دارای اهمیت ویژه ای است چرا که همچون موتور رشد و توسعه اقتصاد کشور عمل می کند.

رییس مرکز پژوهش های مجلس خاطرنشان کرد: بخش مسکن با ایجاد رشد اقتصادی و اشتغال آفرینی در بخش ساختمان و بخش های وابسته از طریق تاثیر بر مخارج مصرفی، سرمایه گذاری و تغییرات در تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم هزینه مسکن در سبد خانوارهای شهری 60 تا 70 درصد شد

سهم هزینه مسکن در سبد خانوارهای شهری 60 تا 70 درصد شد