مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 07:072022-07-05اقتصادي

واکسن نزده های کرونا حتما واکسن بزنند


همه گیر شناس (اپیدمیولوژیست) با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا گفت: کسانی که تا کنون واکسن کرونا را دریافت نکرده اند هر چه زودتر این کار را انجام دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مسعود یونسیان در ارتباط تصویری با بخش خبری 21 شبکه یک سیما با اشاره به اینکه علل متعددی در این افزایش نقش دارند، افزود: این افزایش ابتلا فقط در کشور ما نیست بلکه این موضوع در کشورهای دیگر از جمله کشورهای همسایه ما نیز رخ داده است.

وی ادامه داد: مهمترین دلیلی را که برای این پدیده می شود در نظر گرفت پیدایش زیرگونه جدیدی به نام BA5 است که با زیرگونه های قبلی که داشتیم متفاوت است؛ این گونه از آفریقا شروع شد و آمریکا را در برگرفته است و به نظر می رسد در کشور ما هم در حال غالب شدن است.

یونسیان کاهش رعایت نکات بهداشتی را از دیگر علل افزایش ابتلا به کرونا در کشورمان دانست و افزود: دلیل دیگر این موضوع این است که جمعیت حدود 25 درصدی در کشورمان هستند که به هیچ عنوان قواعد بازی مبارزه با کرونا را رعایت نکردند و همین جمعیتی که هیچ واکسنی نزدند و یک جمعیت 33 درصدی که فقط یک دُز واکسن زدند در اولویت اصلی هستند.

او اضافه کرد: زدن واکسن یادآور برای آن هایی که دو دُزشان را تکمیل کردند و همین طور واکسن نوبت چهارم برای سالمندان و آنهایی که بیمار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن نزده های کرونا حتما واکسن بزنند

واکسن نزده های کرونا حتما واکسن بزنند