مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 07:022022-07-05اقتصادي

وضعیت ذخیره آب در سدهای آذربایجان شرقی چگونه است؟


مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر 58 درصد مخازن سدهای استان آب دارند و استفاده از این منابع با اولویت مصارف شرب صورت می گیرد.

- یوسف غفارزاده در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: به طور کلی منابع سطحی و زیرسطحی دو منبع تامین آب محسوب می شوند که در منابع آبی سطحی دو گونه آب نهرها و رودها یا آب ذخیره شده در پشت سدها مورد استفاده قرار می گیرند.

وی با اشاره به کاهش سه درصدی بارش ها در استان نسبت به سال گذشته و 15 درصدی نسبت به بلند مدت خاطرنشان کرد: بر همین اساس در حال حاضر به طور میانگین 58 درصد حجم مخازن سدهای آذربایجان شرقی پر شده که برای نمونه این میزان در سد ستارخان اهر 36 درصد و در سد نهند به عنوان یکی از منابع اصلی تامین آب شرب تبریز با 76 درصد است.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی تصریح کرد: شهرهای تبریز، مراغه، ملکان، بناب، آذرشهر و اهر دارای سد هستند و در شهرهای متصل به سدها تلاش می کنیم با مدیریت مصرف آب و کمترین آسیب و قطعی زمان اوج مصرف را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: در شهرهایی که وابسته به آب های زیرسطحی هستند نیز مجوزهای لازم توسط شرکت آب و فاضلاب استان برای حفر چاه صادر شده و امیدوار به مدیریت دوره اوج مصرف در این شهرها نیز هستیم و در مناطق روستایی نیز با همین رویکرد مدیریت مصرف نسبت به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت ذخیره آب در سدهای آذربایجان شرقی چگونه است؟

وضعیت ذخیره آب در سدهای آذربایجان شرقی چگونه است؟