مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 01:072022-07-04بين الملل

رییس جمهور مکزیک خواستار تخریب «مجسمه آزادی» در آمریکا شد


رییس جمهور مکزیک می گوید اگر بنیان گذار سایت افشاگر ویکی لیکس در آمریکا به حداکثر مجازات محکوم شود، باید مجسمه آزادی را تخریب کرد زیرا دیگر نماد آزادی نخواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رییس جمهور مکزیک شامگاه دوشنبه گفت در صورتی که جولیان آسانژ بنیان گذار سایت افشاگر ویکی لیکس به آمریکا استرداد و محکوم شود، به دنبال برچیدن مجسمه آزادی در نیویورک خواهد بود.

لوپز طی نشست خبری در کاخ ریاست جمهوری گفت: اگر او (آسانژ) را به ایالات متحده ببرند و به حداکثر مجازات و اعدام در زندان محکوم کنند، باید کمپینی را برای برچیدن مجسمه آزادی - اهدایی فرانسوی ها که در نیویورک قرار دارد - آغاز کنیم، زیرا این مجسمه دیگر نماد آزادی نیست .

به نوشته وبگاه ریانووستی ، وی همچنین خبر داد که بار دیگر موضوع احتمال مجازات بنیان گذار ویکی لیکس را در مذاکرات با جو بایدن رییس جمهور آمریکا مطرح کند.

لوپز همچنین یادآور شد که قبلاً از دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا درخواست بخشش برای آسانژ کرده بود.

پیش از این، ویکی لیکس گزارش داده بود که پریتی پاتل وزیر کشور انگلیس با استرداد آسانژ به آمریکا موافقت کرده است و او احتمالا با محکومیت 175 سال زندان مواجه خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور مکزیک خواستار تخریب «مجسمه آزادی» در آمریکا شد

رییس جمهور مکزیک خواستار تخریب «مجسمه آزادی» در آمریکا شد