مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 20:122022-07-04سياسي

احداث سد آبریز مطالبه جوانان از قالیباف در سفر به کهگیلویه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه، فردا دکتر محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به استان کهگیلویه وبویراحمد سفر می کند و از نزدیک به بررسی مشکلات و مطالبات مردم این استان خواهد پرداخت.

یکی از مهم ترین مطالبات مردم شهرستان کهگیلویه در سفر رییس مجلس به این استان و شهرستان احداث سد آبریز است، سدی که اگر احداث شود فرصت های زیادی را برای اشتغال، تولید و رونق اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می کند.

رودخانه مارون از ظرفیت های مهم استان کهگیلویه وبویراحمد است که از رشته کوه زاگرس سرچشمه می گیرد و حوزه  آبریز آن مناطق غربی بویراحمد سفلی و منطقه دشمن زیاری در شهرستان کهگیلویه را در برمی گیرد.

این رودخانه با حجم یک میلیارد و 190 میلیون متر مکعب در سال، با عبور از دشت های شهرستان کهگیلویه، اما تاکنون هیچ گونه استفاده ای از آن برای ظرفیت های کشاورزی منطقه انجام نمی شود و با عبور از بهبهان و آغاجاری در استان خوزستان جریان می یابد و به نامرود جراحی، تالاب شادگان و در فصل های پرآب به خلیج فارس می ریزد.

بر اساس تخصیص وزارت نیرو 150 میلیون مترمکعب آب از این سد برای آبیاری بیش از 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های کهگیلویه و چرام پیش بینی شده است و مطالعات فاز اول و دوم این طرح از سوی منابع آبی اجرا شده و با رایزنی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث سد آبریز مطالبه جوانان از قالیباف در سفر به کهگیلویه

احداث سد آبریز مطالبه جوانان از قالیباف در سفر به کهگیلویه