مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 19:222022-07-04پزشكي

هشدار مهم یک پزشک؛ خطر ریزگردها برای پوست و مو


اگر چنانچه برای مدت طولانی در معرض آلاینده های محیطی و ریزگردها قرار گرفتید با شست و شوی پوست تراکم آلودگی را در سطح پوست کاهش دهید.

- عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: به لحاظ عملکردی ریزگردها، آلودگی هوا و غلظت بالای آلایندها تاثیراتی بر عملکرد طبیعی پوست دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، رضا رباطی، با اشاره به اینکه ریزگردها و گرد و غباری که باعث آلودگی هوا شده، اثرات مخربی بر پوست دارند، اظهار کرد: آلاینده های محیطی خصوصاً در زمان تشدید آلودگی می توانند بر سلامت پوست اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه پوست خارجی ترین ارگان بدن است که وسعت قابل توجهی نیز دارد افزود: میزان مواجه پوست با آلاینده ای محیطی خصوصاً در دراز مدت می تواند از نظر سلامت پوست زیانبار باشد.

رباطی با تاکید بر اینکه به لحاظ عملکردی آلودگی هوا و غلظت آلاینده ها تأثیراتی بر عملکرد طبیعی پوست دارند، هشدار داد: افت عملکرد حفاظتی پوست و افزایش نفوذ پذیری یکی از مهمترین اثرات ریزگردها و آلودگی هواست.

وی ادامه داد: اختلال در عملکرد حفاظتی پوست می تواند طیف وسیعی از بیماری ها را ایجاد و یا بیماری های زمینه ای پوستی را تشدید کند.

رباطی با بیان اینکه انواع حساسیت های پوستی یا ضایعات اگزمایی از شایع ترین بیماری های پوستی ناشی از آلودگی هوا و ریزگردها است، اد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار مهم یک پزشک؛ خطر ریزگردها برای پوست و مو

هشدار مهم یک پزشک؛ خطر ریزگردها برای پوست و مو