مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 18:372022-07-04پزشكي

اثرات جبران ناپذیر کالاهای قاچاق بر سلامت مصرف کنندگان


سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کالاهای قاچاق سلامت محور تاثیرات جبران ناپذیری بر سلامت مصرف کنندگان دارند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، نسیبه یوسفیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به سایه شوم قاچاق اظهار کرد: قاچاق پدیده شومی است که با ایجاد برخی شغل های کاذب، علاوه بر آسیب رساندن به اقتصاد کشور، تعطیلی واحدهای تولیدی، بیکاری و غیره را در جامعه موجب می شود.

  وی با اشاره به کالاهای قاچاق سلامت محور افزود: کالاهای قاچاق سلامت محور که شامل دارو، مکمل، تجهیزات پزشکی، خوردنی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی هستند نیز می تواند تاثیرات جبران ناپذیری را بر روی سلامت مصرف کنندگان داشته باشد.

  سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مستتر بودن عوارض در کالاهای قاچاق سلامت محور گفت: در بسیاری از موارد شرایط نامناسب انبارداری و حمل و نقل این کالاها، فساد و یا تغییرات شیمیایی مخرب در محصولات را موجب می شود که این مهم، به راحتی قابل تشخیص نباشد و مصرف آن سبب رسوب سموم در بدن شود.

  یوسفیان با اشاره به برخی از عوارض کالاهای قاچاق سلامت محور بیان کرد: مشکلات پوستی، مسمومیت های ساده، عوارض کبدی، سرطان ها و حتی مرگ بخشی از عوارض استفاده از کالاهای قاچاق و تقلبی هستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثرات جبران ناپذیر کالاهای قاچاق بر سلامت مصرف کنندگان

اثرات جبران ناپذیر کالاهای قاچاق بر سلامت مصرف کنندگان