مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 13:072022-07-04پزشكي

کوهنوردان به بام استان سمنان صعود کردند


کوهنوردان استان سمنان موفق شدند به قله شاهوار شاهرود صعود کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، کوهنوردان دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود موفق شدند به قله شاهوار معروف به بام استان سمنان صعود کنند.

علیرضا مصدق، مسؤول گروه اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: قله شاهوار با ارتفاع سه هزار و 945 متر به عنوان بلندترین قله (بام) استان سمنان است و یکی از مجموعه قلل سیمرغ محسوب می شود.

وی افزود: قله شاهوار یک مخروط عظیم و خوابیده است که بخشی از رشته کوه البرز محسوب می شود؛ شاهوار به عنوان بلندترین قله استان سمنان در مرز شهرستان های شاهرود و گلستان قرار دارد.

مسؤول گروه اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: قله شاهوار در شمال شهرستان شاهرود و شرق شهرستان تاش و غرب روستای ابرسج و در جنوب روستای سیاه مرزکوه جا گرفته است.

مصدق گفت: صعود مشترک کوهنوردان دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود به بام استان سمنان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برای تکریم مقام مدافعان سلامت انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه کوهنوردی یک ورزش تمام عیار فیزیکی است، بیان کرد: تقویت تمرکز و افزایش بازدهی ذهنی، کاهش استرس و تقویت سلامت روان، تقویت روابط دوستانه و اجتماعی و افزایش اعتمادبه نفس، استقلال و تقویت مهار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوهنوردان به بام استان سمنان صعود کردند

کوهنوردان به بام استان سمنان صعود کردند