مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 08:472022-07-04اقتصادي

آبیاری نوین نیاز ضروری دشتستان است


قطب کشاورزی استان بوشهر است و با برنامه ریزی صورت گرفته، اجرای طرح های نوین آبیاری در این شهرستان تسریع می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان دشتستان، احمد بنافی امروز صبح در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: خرما به عنوان یکی از مهمترین محصولات این شهرستان محسوب می شود و بهبود طرح تحول نخیلات، یکی از برنامه های مهم در عرصه کشاورزی شهرستان دشتستان به شمار می رود.

فرماندار دشتستان افزود: اجرای طرح تحول کشاورزی در بخش های آب پخش، شبانکاره و سعدآباد یکی از اهداف مهم این طرح تأمین آب مطمئن و افزایش راندمان و ارتقای بهره وری از طریق انتقال آب با لوله و تغییر شیوه آبیاری سنتی به روش های نوین آبیاری است.

بنافی با اشاره به مزایای طرح آبیاری نوین گفت: اصلاح و نوسازی نخیلات موجود و حذف و جایگزینی نخیلات کم بازده و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه از دیگر اهداف این طرح است.

سجاد خادمی برازجانی بخشدار شبانکاره در گفتگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: پروژه شبکه آبیاری دشت شبانکاره یکی از پروژه های طرح تحول کشاورزی دشتستان است که در هشت هزار و 700 هکتار از اراضی دشت شبانکاره اجرا می شود و در سفر اخیر رییس جمهور 70 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح هزار هکتار در این منطقه برای تولید محصولات علوفه ای مص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبیاری نوین نیاز ضروری دشتستان است

آبیاری نوین نیاز ضروری دشتستان است