مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 08:322022-07-04سياسي

فناوری؛ بستری برای اشتغال آفرینی در روستاها/علاج مقابله با مهاجرت به کلانشهرها


یکی از مشکلات شهرها و روستاهای کوچک، بیکاری و عدم اشتغال پایدار است، از این رو می توانیم حوزه فناوری را در روستاها فعال کنیم.

- مهدی جمالی نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور در گفت وگو با خبرنگار رفاه خبرگزاری فارس، با تاکید بر اهمیت توجه به توسعه روستاها و شهرهای میانی، اظهار کرد: ما توجه به شهرهای کوچک، شهرهای میانی و روستاها را در دستور کار قرار داریم، چرا که اگر به شهرها و روستاهای کوچک توجه نکنیم شاهد مهاجرت ساکنان این مناطق به شهرهای بزرگتر و خالی شدن از سکنه این روستاها خواهیم بود.

به همین دلیل تلاش می کنیم اقداماتی که در شهرهای بزرگ صورت می گیرد را در شهرها و روستاهای کوچک نیز به درستی اجرا کنیم.

وی افزود: شعار امسال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین است، براین اساس با توجه به آن که یکی از مشکلات شهرها و روستاهای کوچک، بیکاری و عدم اشتغال پایدار است، از این رو می توانیم حوزه فناوری را در روستاها فعال کنیم، حوزه فناوری و IT می تواند میزان نرخ  زیادی از اشتغال را ایجاد کند و نقش بسزایی در روستاها و شهرهای کوچک ایفا کند.

 معاون عمرانی وزیر کشور، با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه شهر هوشمند در تهران، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم از فرصت های نمایشگاه استفاده کنیم و شهروندان شهرهای کوچک و روستاها را با موضوعات نوآورانه،خلاقانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری؛ بستری برای اشتغال آفرینی در روستاها/علاج مقابله با مهاجرت به کلانشهرها

فناوری؛ بستری برای اشتغال آفرینی در روستاها/علاج مقابله با مهاجرت به کلانشهرها