مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 08:072022-07-04پزشكي

ثبت اولین فوتی مبتلا به تب کریمه کنگو در یزد


رییس گروه بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت یزد از ثبت اولین مورد مبتلا به تب کریمه کنگو در این استان خبر داد و گفت: مصرف گوشت غیربهداشتی عامل ابتلا به تب کریمه کنگو است.

- مینو سپهر، رییس گروه بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت یزد در گفت و گو با خبرنگار فارس از این استان، با اشاره به اهمیت پیشگیری ابتلا به تب کریمه کنگو همزمان با فصل گرما، اظهار کرد: متأسفانه دیروز شاهد فوت یکی از بیماران مبتلا به تب کریمه کنگو در استان یزد بودیم.

وی افزود: این بیماری یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما بیماری تب کریمه کنگو یا همان تب خون ریزی دهنده هم شیوع پیدا می کند.

رییس گروه بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت یزد خاطرنشان کرد: سردرد، تب بالا، کمردرد شدید و درد مفاصل و عضلات، دل درد، اسهال، استفراغ، قرمزی چشم و خونریزی از علائم بیماری تب کریمه کنگو است.

علی فاتحی، مدیرکل دامپزشکی استان یزد هم در این باره تصریح کرد: فرد فوت شده یکی شهروندان یزدی بود که به دلیل استفاده از گوشت حاصل کشتار غیرمجاز و پیش سرد نشده، به این بیماری مبتلا  و فوت کرده است.

وی با توجه به فرا رسیدن ایام عید سعید قربان از شهروندان خواست حتما گوشت های نذری خود را 24 ساعت قبل از مصرف در یخچال و در دمای صفر درجه نگهداری کنند و بعد از آن به صو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اولین فوتی مبتلا به تب کریمه کنگو در یزد

ثبت اولین فوتی مبتلا به تب کریمه کنگو در یزد