مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 20:372022-07-03بين الملل

القدس العربی: ایران تحت فشار نیست و هیچ امتیازی به آمریکا نخواهد داد


یک روزنامه فرامنطقه ای گزارش داد که آمریکا در مذاکرات لغو تحریمها، در برابر تهران دچار سردرگمی شده و تحت فشارهای داخلی و خارجی در حال مذاکره است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آمریکا در دور اخیر مذاکرات لغو تحریمها که در دوحه برگزار شد، چیز جدیدی ارائه نکرده و حاضر نشد به تعهدات خود بازگردد.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم طرحی را ارائه کرد که در مارس گذشته در وین مطرح شده بود و تهران با آن مخالفت کرده بود.

روزنامه القدس العربی با مقدمه فوق به کارشکنیهای آمریکا در مذاکرات رفع تحریمها پرداخت و نوشت، طرحی که آمریکا ارائه کرده بود، سندی برای تسلیم شدن بود که بر اساس آن، ایران از حقوق هسته ای خود صرف نظر می کرد و در مقابل، تحریمها به صورت جزیی و موقت لغو می شد.

تأسیسات هسته ای ایران هم تحت نظارت شدید آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار می گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازالقدس العربی، علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران هم در جریان دیدار با انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا تأکید کرد که تهران خواستار تضمین است و در نتیجه هیچ یک از طرفین ایرانی و آمریکایی موضع خود را تغییر ندادند.

بنابراین، تنش شدیدی در واشنگتن و پایتختهای اروپایی به وجود آمد، ولی با این وجود، همه طرفها تأکید کردند که باید مذاکرات ادا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

القدس العربی: ایران تحت فشار نیست و هیچ امتیازی به آمریکا نخواهد داد

القدس العربی: ایران تحت فشار نیست و هیچ امتیازی به آمریکا نخواهد داد