مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 20:022022-07-03بين الملل

ریشه آمریکا


آمریکایی که مردمان آن را مهاجران انگلیسی تشکیل می دادند، ابتدا با کمک اسپانیا و فرانسه علیه بریتانیا جنگ می کند و بر آن فائق می آید، سپس به سراغ کشورهایی که یاری کرده اند تا از زیر یوغ بریتانیا خارج شود می رود و با آنها نیز می جنگد تا نشان دهند علی رغم شعارهایی که سر می دهد، - برای رسیدن به اهداف خود هیچ خط قرمزی برای خود متصور نیستند.

خبرگزاری فارس ـ یادداشت ـ حسین معینی: روند شکل گیری کشوری به نام آمریکا که امروز متشکل از 50 ایالت است، پیوند عمیقی با ایجاد فرهنگی دارد که خروجی آن می شود حقوق بشر آمریکایی.

ماجرا از اینجا آغاز می شود که پس از قتل و غارت های سنگینی که دولت های اسپانیا، پرتغال، هلند، فرانسه و انگلستان در سده های شانزده تا هجده در قاره آمریکا خصوصا در بخش های شمالی آن انجام می دهند، بخش های وسیعی از این سزمین را نه تنها به عنوان مستعمره که به عنوان بخش هایی از خاک خود تلقی می کنند؛ به عنوان مثال اسپانیایی ها که از طریق مکزیک تصرف غرب آمریکای شمالی را در برنامه داشتند، تا سواحل کارولینای شمالی پیش رفتند و در مدت سه سال به دره می سی سی پی، تگزاس و اوکلاهما رسیدند.

سیاحان دیگر اسپانیایی هم به کلرادو و نیومکزیکو، آریزونا، نوادا، کالیفرنیا سفر کردند و این مناطق به تدریج جزء متصرفات اسپانیا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه آمریکا

ریشه آمریکا